Reactie plaatsen 
Joannes Baptist Pauwels
25/03/2019, 11:30 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25/03/2019 om 11:31 door Alderwood.)
Bericht: #1
Joannes Baptist Pauwels
Ik ben erg nieuw in het stamboekwereldje, dus mijn zoekskills zijn nog ondermaats. Van mijn grootvader weet ik weinig, enkel dat hij geboren is op 10 november 1908 en gestorven 8 juli 1973 in de regio van Koersel-Beringen.
Hij was ingenieur in de mijnen, maar daarvoor, wist mijn grootmoeder zaliger te vertellen, was hij broeder-leerkracht in één of ander instituut. Hij is uitgetreden voor mijn grootmoeder.
Waar vind ik zulke informatie terug?

Verder wil ik ook op zoek gaan naar zijn ouders en zoverder, maar die zoektocht is wellicht gemakkelijker?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25/03/2019, 13:57
Bericht: #2
RE: Joannes Baptist Pauwels
Ik raad aan dat je Johan Roelstraete's boek "Je Stamboom, je familiegeschiedenis" (Leuven, Davidsfonds, 2006) alvast even raadpleegt. Het is wellicht in je bibliotheek te vinden. Veel success met je zoektocht.
Reageren op dit bericht
25/03/2019, 15:30
Bericht: #3
(25/03/2019 13:57)Kristine.Smets schreef:  Ik raad aan dat je Johan Roelstraete's boek "Je Stamboom, je familiegeschiedenis" (Leuven, Davidsfonds, 2006) alvast even raadpleegt. Het is wellicht in je bibliotheek te vinden. Veel success met je zoektocht.

Hartelijk dank voor deze informatie! Ik ga er zeker mee aan de slag.
Heeft u nog tips hoe ik verder kan zoeken op zijn verleden als "priester-broeder"?
Reageren op dit bericht
25/03/2019, 16:30 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25/03/2019 om 17:50 door Nand.)
Bericht: #4
Voor wat het "priester-broeder" statuut betreft denk ik dat je best gaat aankloppen bij het Diocesaan Archief in Mechelen. Zelf heb ik daar echter geen ervaring mee.

Voor de rest klim je het gemakkelijkst op via de huwelijksaktes. Goed nieuws, eind deze maand verandert de wetgeving en worden de huwelijksakten reeds na 75 jaar vrijgegeven. Dat zou moeten helpen.

Mag ik je verder ook nog aanraden om een cursus genealogie te volgen? Familiekunde Brussel organiseert eind september een spoedcursus waar je in 3 uur tijd wegwijs wordt gemaakt in de kunst van het genealogisch onderzoek.

Verder nog veel plezier toegewenst met je familiepuzzel.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen