Reactie plaatsen 
Wynckel Oostvlaenderen
02/05/2014, 08:25 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02/05/2014 om 08:29 door marc0304.)
Bericht: #1
Wynckel Oostvlaenderen
Hallo iedereen;
Kan mij iemand helpen met het volgende.
Op een huwelijksakte opgemaakt in Ieper staat dat één van mijn voorouders geboren is in Wynckel (Oostvlaenderen).
Wynckel op zich kan ik nergens vinden, ook niet op oude kaarten. Zou het Oostwinkel kunnen zijn?
Iemand enig idee waar dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
Marc
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04/05/2014, 22:26
Bericht: #2
RE: Wynckel Oostvlaenderen
(02/05/2014 08:25)marc0304 schreef:  Hallo iedereen;
Op een huwelijksakte opgemaakt in Ieper staat dat één van mijn voorouders geboren is in Wynckel (Oostvlaenderen).
Wynckel op zich kan ik nergens vinden, ook niet op oude kaarten. Zou het Oostwinkel kunnen zijn?
Alvast bedankt
Marc

Beste,
dit zou ook Sint-Kruis-Winkel kunnen zijn (Gent) en buurtgemeente van Wachtebeke.
Wikipedia zegt:
Sint-Kruis-Winkel is een dorp in de Belgische provincie Oost-Vlaanderen en een deelgemeente van Gent. Het dorp ligt in het uiterste noorden van het grondgebied van de stad, vlak bij de haven van Gent en het zeekanaal van Gent naar Terneuzen.
Succes,
Alfons
Reageren op dit bericht
26/07/2014, 13:04
Bericht: #3
Hello Marc,
Heb je dan al eens bekeken ??????
Groeten,
Alfons
Reageren op dit bericht
02/01/2015, 20:40
Bericht: #4
(04/05/2014 22:26)Matthys Alfons schreef:  
(02/05/2014 08:25)marc0304 schreef:  Hallo iedereen;
Alvast bedankt
Marc

Beste,
dit zou ook Sint-Kruis-Winkel kunnen zijn (Gent) en buurtgemeente van Wachtebeke.
Wikipedia zegt:
Sint-Kruis-Winkel is een dorp in de Belgische provincie Oost-Vlaanderen en een deelgemeente van Gent. Het dorp ligt in het uiterste noorden van het grondgebied van de stad, vlak bij de haven van Gent en het zeekanaal van Gent naar Terneuzen.
Succes,
Alfons

Alfons heeft gelijk. Wynckel staat voor St.-Kruis-Winkel. Deze gemeente wordt in oude akten aldaar Wynckel genoemd. Oostwinkel wordt Oostwynckel genoemd in hun boeken.

Groeten,
Marnik
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen