Reactie plaatsen 
Anomieme vondeling in Antwerpen
20/06/2018, 16:32 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20/06/2018 om 16:43 door dirk.blevi.)
Bericht: #1
Anomieme vondeling in Antwerpen
Mijn bet-overgrootvader, Gregorius Hoflijk, was een anomieme vondeling, gelegd in de vondelingenschuif van Antwerpen op 13 maart 1816. Over deze vondeling weten we alles wat er te weten is : vondelingenakte, inschrijvingsakte (onder nr 506), plaatsingen, communie, huwelijk, overlijden, nakomelingen (waaronder ikzelf) enz. enz. Daar moeten we dus niet meer naar op zoek.

We hebben echter een vermoeden (op dit ogenblik niet meer dan dat) dat deze vondeling in feite hetzelfde kind is als ene Charles Augustin COENS, die twee dagen vroeger, op 11 maart 2016 werd geboren in het Antwerpse 'hopital civil', als natuurlijke zoon van ene Cathérine COENS, woonachtig te Antwerpen en afkomstig van Roosendaal.

Om deze veronderstelling te staven tracht ik uit te zoeken of we van Charles Augustin Coens ergens nog een spoor kunnen terugvinden van nà zijn geboorteakte. Indien we nog een later spoor van hem terugvinden, dan kan hij onmogelijk de vondeling zijn, indien we geen verder spoor vinden, dan is hij MOGELIJK twee dagen na zijn geboorte te vondeling gelegd.

Ik zoek hulp voor deze opzoeking. Er is mij al uitgelegd waar en hoe ik bepaalde informatie kan terugvinden, maar ik raak er niet aan uit... Ik zoek dus iemand die daadwerkelijk enkele opzoekingen voor mij kan uitvoeren.

In bijlage eens transscriptie van de geboorteakte van Charles Augustin COENS.

PS : deze benadering lijkt ver gezocht, mar we hebben in onze familie een identiek geval tot een goed einde gebracht !!! Van een anonieme vondeling hebben we toch de moeder (door documenten onderzoek) en de vader (door DNA onderzoek) kunnen terugvinden. Ik tracht deze krachttoer nog eens te herhalen !

Bijlagen
.pdf  GEBOORTEACTE CHARLES AUGUSTIN COENS.pdf (Grootte: 245,26 KB / Aantal keer gedownload: 47)
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen