Reactie plaatsen 
Verdwenen kinderen
19/06/2018, 12:11
Bericht: #1
Verdwenen kinderen
In resp. 1878 en 1883 werden er in Heeswijk (of in Moergestel) twee meisjes geboren. De vader was Jonker Donat (of Alberic) van den Bogaerde van Terbrugge en de moeder was zijn dienstmaagd Jacoba Jansen. Het was natuurlijk een schandaal en het mocht niet bekend worden. Daarom zijn de kinderen ondergebracht in België. De plaats Sint Joris ten Distel heeft ermee te maken.
Ik heb zeer sterke aanwijzingen in een bepaalde richting. Ook in Vlaanderen was er een baron betrokken bij het verdoezelen van de kinderen.
Om vermoedens te bewijzen heb ik kopieën van aktes nodig.
Wie wil mij helpen om die aktes op te zoeken en te kopiëren om zo het mysterie van de verdwenen meisjes te ontrafelen?

Bart van Schijndel
Lariestraat 18A
5473 VL Heeswijk-Dinther
Telefoon: 0413-293964
E-mail:esstede@home.nl
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
20/06/2018, 15:39
Bericht: #2
RE: Verdwenen kinderen
Geachte heer of mevrouw Dahlqvist,

De gegevens die u mij stuurde had ik reeds. Waar ik benieuwd naar ben is naar de geboorteakte van de kinderen Jeanne (Joanna Adèle Jacoba) geboren op 31 augustus 1878 en Jacqueline (Jacoba Clara Marie) geboren 23 december 1883. Waar ze zijn geboren is mij onbekend.
Wat mij bekend is, is dat Baron Octave Pijcke de Ten Aerde een (ongehuwde) relatie had met een zekere Blondine Synaeve. De twee kinderen zijn hoogstwaarschijnlijk ingeschreven (ik denk in België, misschien in Sint Joris ten Distel) als Synaeve. Voor mij is de vraag of de kinderen Blondine Synaeve als moeder hebben gekregen op de geboorteakten. Zo ja, dan is dat valsheid in geschriften, wat gemakkelijk was te realiseren, omdat Octave Pijcke burgemeester was.
De twee meisjes zijn later getrouwd met twee broers, Achille en Michel de Wilde. Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de huwelijksakten.

Wat het huwelijk betreft: er is nooit een wettelijk huwelijk geweest. Jacoba heeft wel van omstreeks 1865 tot de dood van de baron met hem samengewoond.

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen. Mocht u interesse hebben in deze mysterieuze geschiedenis, dan kan ik u nog veel meer vertellen.

Met vriendelijke groet

Bart van Schijndel
Reageren op dit bericht
20/06/2018, 18:57
Bericht: #3
Hierbij geboorte Joanna Adela Jacoba Synave in GENT, rest volgt als ik vind.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Reageren op dit bericht
20/06/2018, 19:06
Bericht: #4
(20/06/2018 18:57)Dahlqvist schreef:  Hierbij geboorte Jacoba Clara Maria Synaeve in GENT, kijken of ik nog meer vind

Reageren op dit bericht
20/06/2018, 19:28
Bericht: #5
Voor huwelijk Jacqueline (Jacoba Clara Maria) Synaeve en Michel Charles Jules De Wilde moet je naar Engeland, graafschap Kent, waarschijnlijk Folkestone, ik vind de akte niet online maar je kan 'm opvragen
Kent Registration Services

Reageren op dit bericht
20/06/2018, 19:54
Bericht: #6
Jeanne Adèle Jacoba Synaeve x Achille Louis Joseph de WILDE
x 22 oktober 1898 in BRUGGE
(hebben een heleboel kinderen, meeste geboren in Roeselare)

Reageren op dit bericht
21/06/2018, 10:49 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21/06/2018 om 10:50 door Dahlqvist.)
Bericht: #7
Nog wat krantenknipsels 1898

Reageren op dit bericht
21/06/2018, 16:02
Bericht: #8
Heel hartelijk bedankt voor de gevonden documenten en voor de moeite om ze mij toe te sturen.
Reageren op dit bericht
12/07/2018, 11:33
Bericht: #9
Geachte heer Dahlqvist,

U heeft me geweldig geholpen. Daarom durf ik u nog een vraag te stellen.
U stuurde mij de geboorteaktes van de zusters Synaeve. Maar omdat de ouders (echte of onechte) goed katholiek waren moeten er ook doopaktes zijn. Ik ben zeer benieuwd wat daar op staat aangaande de moeder en de vader. Ik denk namelijk dat bij de aangifte van de geboortes valsheid in geschriften is gepleegd. Ben benieuwd of de pastoor dezelfde fout heeft gemaakt.

Met vriendelijke groet

Bart van Schijndel
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen