Reactie plaatsen 
Overlijdensdataum Albertha Ledène
08/05/2018, 06:58
Bericht: #1
Overlijdensdataum Albertha Ledène
Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum van Albertha (roepnaam: Berthe) Ledène. Zij werd geboren te Sint-Michiels op 14.7.1887, als dochter van Honoré, jachtwachter, geboren in Oudekappelle.
Zij bleef ongehuwd en was vermoedelijk (nog verder te onderzoeken) heel haar beroepsleven secretaresse bij uitgever A.J. Witteryck in Steenbrugge.
Zij verhuisdej in januari 1950 van de Vestingsstraat 34 in Assebroek naar de Camille Simoensstraat 3 in Schaarbeek (een rijhuis volgens Google Earth, dus wellicht bij familie).
Het laatste spoor (maar zonder adres) is van begin 1956 (erelid van de Brugse Esperantogroep).
Heeft iemand haar overlijdensdatum (en eventuele andere gegevens)?

Bijlagen Miniatuurweergaven

Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09/05/2018, 17:22
Bericht: #2
RE: Overlijdensdataum Albertha Ledène
Je zit natuurlijk vast met de archiefwet die de vrijgave van akten verbiedt welke jonger zijn dan 100 jaar.
Ik zie voor het ogenblik slechts twee mogelijke sporen:
> Contact opnemen met de Brugse Esperantogroep. Misschien hebben zij iets in het ledenbestand genoteerd dat zou kunnen helpen.
> Eens langsgaan op de begraafplaats van Schaarbeek en daar vragen waar het graf is van Alberta. Zelfs al is de plaats niet meer vindbaar, dan zou er toch een spoor in de registers van de begraafplaats moeten zijn, voor zover ze in Schaarbeek begraven werd natuurlijk.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09/05/2018, 18:11
Bericht: #3
RE: Overlijdensdataum Albertha Ledène
Ik doe de opzoeking onder meer voor de Brugse Esperantogroep; de informatie die daar bekend is, heb ik al. De suggestie om op de begraafplaats van Schaarbeek te gaan kijken noteer ik voor als ik nog eens in Brussel ben. Wellicht kan ik hiervoor van thuis uit al wat vooronderzoek doen.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen