Reactie plaatsen 
Glas-in-lood-ramen van "Gussenhoven & Van Wijck"
21/03/2014, 21:28
Bericht: #1
Glas-in-lood-ramen van "Gussenhoven & Van Wijck"
Mijn neef en ik zijn, in het kader van een familieproject, al geruime tijd bezig om een inventarisatie te maken van de glas-in-lood-ramen van het vroeger befaamde voormalige atelier van decoratieve kunst "Gussenhoven & Van Wijck". Dit atelier was gevestigd in Antwerpen in de periode tussen ca. 1900 - 1955. Hun werken bevinden zich vooral in allerlei woningen in en rond Antwerpen; ook in publieke gebouwen en instellingen, w.o. katholieke kerken. Op hun glasramen staat vaak ook hun monogram "G&vW", of soms voluit: "Gussenhoven & Van Wijck", gegraveerd.

Heeft u - of kent u - zulke glas-in-lood-ramen?

Dan heel graag uw reactie naar mijn e-mailadres: eykmoesgen@hetnet.nl.

Met vriendelijke dank alvast.

Huibert.
Reageren op dit bericht
06/04/2014, 08:49
Bericht: #2
RE: Glas-in-lood-ramen van "Gussenhoven & Van Wijck"
(21/03/2014 21:28)eykmoesgen schreef:  Mijn neef en ik zijn, in het kader van een familieproject, al geruime tijd bezig om een inventarisatie te maken van de glas-in-lood-ramen van het vroeger befaamde voormalige atelier van decoratieve kunst "Gussenhoven & Van Wijck". Dit atelier was gevestigd in Antwerpen in de periode tussen ca. 1900 - 1955. Hun werken bevinden zich vooral in allerlei woningen in en rond Antwerpen; ook in publieke gebouwen en instellingen, w.o. katholieke kerken. Op hun glasramen staat vaak ook hun monogram "G&vW", of soms voluit: "Gussenhoven & Van Wijck", gegraveerd.

Heeft u - of kent u - zulke glas-in-lood-ramen?

Dan heel graag uw reactie naar mijn e-mailadres: eykmoesgen@hetnet.nl.

Met vriendelijke dank alvast.

Huibert.
Hebben jullie dit werk al geraadpleegd? De glasschilderkunst in Belgiƫ in de negentiende en twintigste eeuw: repertorium en documenten. Ivo Bakelants uitgegeven in 1983 en 1986. verschillende delen.
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen