2016-04-30 * De herkomst van uw familienaam
Onderwerp: Een lezing door prof. dr. Magda Devos over de herkomst en betekenis van familienamen

Wanneer: zaterdag 30 april 2016, van 14:00 tot 16:00
Waar: AMVB, Arduinkaai 28, 1000 Brussel (achter de KVS)
Organisator: Familiekunde Brussel

Meer informatie en inschrijven bij Familiekunde Brussel

Mocht je vragen hebben i.v.m. deze activiteit dan mag je die hier in dit forum stellen of anders per mail op het adres info@familiekunde-brussel.be

Voor een overzicht van al onze activiteiten kan je terecht op onze agenda
Antwoord
(26/12/2015, 21:25)Nand schreef: Onderwerp: Een lezing door prof. dr. Magda Devos over de herkomst en betekenis van familienamen

Wanneer: zaterdag 30 april 2016, van 14:00 tot 16:00
Waar: AMVB, Arduinkaai 28, 1000 Brussel (achter de KVS)
Organisator: Familiekunde Brussel

Meer informatie en inschrijven bij Familiekunde Brussel

Mocht je vragen hebben i.v.m. deze activiteit dan mag je die hier in dit forum stellen of anders per mail op het adres info@familiekunde-brussel.be

Voor een overzicht van al onze activiteiten kan je terecht op onze agenda

Nand, helaas kan ik niet aanwezig zijn bij de lezing van Mevr Devos, ik ben dan nog aan de andere kant van de wereldbol, maar toch zou ik wel eens graag vernemen wat zij als betekenis aangeeft van mijn familienaam: "Vanhaecke".Kan dat doorgespeeld worden? Dank bij voorbaat. Lieve
Antwoord
Ik zal er ook niet kunnen bij zijn omwille van een familiegebeuren en voor zover ik het kan zien maken enkel de snelle inschrijvers een kans dat hun familienaam wordt opgezocht.

Spijtig dat ik niet kan gaan want ik vind het anders wel een heel interessant onderwerp waar een heleboel misverstanden over bestaan.
Antwoord
Ai, dat is jammer.Ik vind het ook een heel interessant onderwerp. Ik heb momenteel drie verschillende meningen over de betekenis; ik was benieuwd naar haar mening.(misschien nog een nieuwe betekenis?)
Antwoord