namenindex
Als ik navolgende inzie kom ik in bepaalde jaren de naam Lint tegen.
Hoe verder om de oorsprong etc van de naam te vervolgen en wat deze mededeling inhoud?
Bijv. in deze jaargang komt de naam voor met het getal 628.

Verder zou ik verwachten dat de naam de lint in belgië aaneen wordt weer gegeven, dus: Delint.

Graag advies of wegwijzing.

Arie de Lint
Namenindex Vlaamse Stam 2008
Afdeling:
Familiekunde Vlaanderen
Brontype(s):
Andere
Beschrijving:

index op alle namen voorkomende in Vlaamse Stam 2008
Link:
http://www.familiekunde-vlaanderen.be/si...am2008.pdf
Antwoord
Beste Arie,

Welkom op ons forum.

De link die je onderaan hebt toegevoegd verwijst naar een index van namen die vermeld werden in "Vlaamse Stam", het tijdschrift dat door Familiekunde Vlaanderen wordt uitgegeven.

"Lints, 628" betekent gewoon dat de naam "Lints" op pagina 628 van het tijdschrift werd vermeld, rekening houdend met het feit dat, per jaargang, de bladzijden van alle volumes gewoon worden doorgenummerd.

Het hoogste bladnummer dat ik zie in de index is 640, dat betekent dus dat bladzijde 628 waarschijnlijk in het laatste nummer van 2008 is terug te vinden.

Rest nu nog enkel iemand te vinden die dat nummer in zijn bezit heeft.
Ik vraag eens rond.
Antwoord
Bladzijde 628 komt uit een artikel dat begint op bladzijde 617, een afschrift van het Antwerps schepenregister uit 1586.
Je vindt beide bladzijden in bijlage.

Bijlagen
.pdf   Vlaamse Stam 2008 p617.pdf (Grootte: 875,59 KB / Aantal keer gedownload: 582)
.pdf   Vlaamse Stam 2008 p628.pdf (Grootte: 897,78 KB / Aantal keer gedownload: 380)
Antwoord