22/05/2020, 18:02
transcriptie doopakte Elisabeth
|
23/05/2020, 16:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23/05/2020, 16:35 door Georges MEERSCHAUT.)
Dag,
Om beter te kunnen lezen, is dat nodig dat U een volledige pagina geeft, of een link naar de archieven. En ook de namen die al bekend zijn. Ik lees : Elizabeta filia Joannis xxx et Adrianae xxx uxoris, baptizata est xxiija octobris 99 testes xxx xxx et Anna xxx xxx Elizabeta dochter van Joannes xxx en Adriana xxx echtgenoten, is gedoopt op 23 oktober 99. Getuigen xxx xxx en Anna xxx xxx Mvg, Georges
23/05/2020, 18:15
Dank voor uw snelle reactie.
De doopakte komt uit het parochieregister van Oostmalle. Ik vond ook de volledige naam van de vader: Joannes Sebrechts. Ik ben echter vooral geïnteresseerd in de naam van de moeder (voor- en achternaam als die al vermeld zijn) in het kader van het Mamamito project. link naar parochieregister Vriendelijke groet, José
24/05/2020, 16:16
Dag,
Ik denk dat er is geen naam voor de moeder, de tekst is voor alle dopen "eius uxoris", dus "zijn echtgenote". Wij moeten dus lezen : Elizabeta, dochter van Joannes Sebrechts en Adriana zijn echtgenote. Mvg, Georges
27/05/2020, 10:14
(24/05/2020, 16:16)Georges MEERSCHAUT schreef: Dag,Goeiedag, ik denk dat de zoektocht naar mijn voormoeders hier eindigt omdat de familienaam van de moeder ontbreekt. In het huwelijksregister vond ik het huwelijk van Joannes Sebrechts met Anna de Vrij op Sint-Thomas 1591 in Oostmalle. Maar Anna is niet Adriana! Tips om verder te zoeken zijn heel welkom. Vriendelijke groet, José |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|