Zusters Franciscanessen
Ik ben bezig met de familiegeschiedenis & een stamboomonderzoek naar de familie KIND. Deze familie kwam uit Moorsele (West Vlaanderen) en was heel christelijk opgevoed.   Mijn grootvader Adrien KIND heeft hij me nooit verteld over zijn 3 zussen die bij de zusters Franciscannessen waren of dat is toch wat mijn ouders mij vertellen...  Ik was amper 7 jaar toen hij stierf.  2 van deze 3 zussen zijn op missie zijn geweest voor de zusters Franciscanessen.

Nu wil ik echter achterhalen wat zij daar deden want ze zijn daar ook gestorven. Ze zijn alle drie nooit meer echt terug gekeerd :
1) Marie Louise Kind (geboren 26/12/1894 - gestorven in Ceylon 25/04/1954) = Zuster Marie Etiennette
2) Julia Cyrila Kind (geboren 2/10/1896 - gestorven .. ? ) = Zuster Marie Emmon
3) Anna Magdalena Kind (geboren 19/12/1901 - gestorven .. ?) = Zuster St. Georges

Kan iemand mij op weg helpen ? Er is bijzonder weinig informatie online terug te vinden helaas... tenzij jullie me op weg kunnen helpen.

www.vrijwilligersrab.be al geprobeerd, ook Geneanet ...
Antwoord
Vermits de registers na 1910-1920 niet meer publiek zijn (nog een paar jaar wachten vrees ik) ga je niet veel vinden op internet.

In 2015 werd het archief van de Franciscanessen van de Heilige Familie geïnventariseerd.
Je kan deze inventaris gratis downloaden vanaf de site van het Rijksarchief.
Dit is uiteraard enkel de inventaris.  Voor de documenten zelf moet je blijkbaar naar Eupen.
Antwoord