Afstammelingen Provoost - Gombert (fouten in de akten)
Bij het opstellen van mijn eigen moederreeks in het kader van het MAMAMITO project, stootte ik op een aantal onregelmatigheden in de registers van de burgerlijke stand.  Hierbij werd in meerdere akten en voor verschillende personen een verkeerde familienaam gebruikt, zowel voor henzelf als voor hun moeder.

In bijlage vind je alvast een overzicht.  De personen in de gele kaders werden onder een verkeerde naam ingeschreven, zowel in de doop- als in de huwelijksregisters (Gombert i.p.v. Provoost).  Deze akten moeten dus onder Gombert worden opgezocht, want behoudens een - zeer moeilijk leesbare - opmerking in de marge van de akten, vermelden alle akten, tafels (klappers, indexen), databases en zoekrobotten de verkeerde naam.  Je zal ze dus niet vinden onder Provoost.

Bij de personen die in het blauw zijn aangeduid is de naam van de moeder wel juist maar werd de akte aangepast zonder de juiste certificatie te hebben ondergaan (enkel een probleem voor het juridisch bepalen van verwantschappen).

Van zodra ik een ruimere beschrijving klaar heb, laat ik hier in deze discussie nog wel iets weten.

Bijlagen
.pdf   Provoost - Gombert.pdf (Grootte: 41,84 KB / Aantal keer gedownload: 50)
Antwoord