Jan Baptist Stevens uit Wolvertem
Ik heb helaas nog weinig ervaring bij het zoeken in Vlaanderen/Belgie.

Het gezin dat ik zoek is dat van Jan Baptist Stevens geb. 14 Nov 1884 te Wolvertem en zijn vrouw Tite Postma geb. te Roordahuizum, Friesland op 17 Okt 1894.

[Hij was een zoon van Francois (Franciscus) Stevens geb. 1864 te Londerzeel en Anna Catharina de Vos geb. 1866 te Onze-Lieve-Vrouwertem]

Na hun huwelijk in 1917 te Workum in Friesland is het echtpaar op 14 Jan 1919 naar Belgie vertrokken en ben ik het spoor kwijt.

Weet iemand misschien of en hoe ik dit echtpaar en eventuele kinderen nog ergens terug kan vinden in Belgie na 14 Jan 1919?
Antwoord
Mogelijk verhuisd naar Vorst, want ze krijgen daar een zoon in 1921. Kijk in het Belgisch Staatsblad van 18 sept 1946 (annex LII) voor diens veroordeling door de Krijgsraad van Brussel.
Antwoord
(05/03/2020, 16:46)Dahlqvist schreef: Mogelijk verhuisd naar Vorst, want ze krijgen daar een zoon in 1921. Kijk in het Belgisch Staatsblad van 18 sept 1946 (annex LII) voor diens veroordeling door de Krijgsraad van Brussel.

Hartelijk dank! Heftig, maar het geeft wel meer houvast over waar het echtpaar is gaan wonen in Belgie. Smile

In Nederland zou ik hun persoonskaarten proberen aan te vragen bij het Centraal Bureau voor Genealogie, maar ik weet niet met welk registratiesysteem men in Belgie werkt.
Antwoord