boekdrukker De Dobbeleer (Brussel)
Beste,

Ik ben op zoek naar overlijdensdatum van Peeter De Dobbeleer die in de periode 1661-1713 actief was als boekdrukker in Brussel.  In de volkstelling van 1702 wordt hij als getrouwd man omschreven, hij woonde op de Houtmarkt.

Dank bij voorbaat

Marc Van Stappen
De Dobbel-Beker
Antwoord
Kan je eens kijken wie de transcribent is van het hoofdstuk?  Je vindt die informatie bovenaan rechts op de eerste bladzijde van de wijkbeschrijving.  Ik heb mijn exemplaar hier niet bij de hand.
Antwoord
(20/09/2019, 08:32)Nand schreef: Kan je eens kijken wie de transcribent is van het hoofdstuk?  Je vindt die informatie bovenaan rechts op de eerste bladzijde van de wijkbeschrijving.  Ik heb mijn exemplaar hier niet bij de hand.

Beste

Ik heb die gegevens genoteerd uit exemplaar aanwezig in rijksarchief te Leuven, en moet bij een volgende bezoek de naam van die transcribent nog noteren.  Ik heb ondertussen uit de (niet-geindiceerde) begrafenisregisters van Brussel zijn overlijden gevonden: parochie Sint-Goedele op 16.10.1712.  Met wie hij gehuwd was, of er kinderen waren, en van waar hij afkomstig zou zijn, blijven nog open vragen.

met vriendelijke groeten

Marc Van Stappen
Antwoord