Forum Histories vzw
Van den Heede - Afdrukversie

+- Forum Histories vzw (https://forumfamiliekundeheemkunde.be)
+-- Forum: Ik wil meer weten over (https://forumfamiliekundeheemkunde.be/forum-1.html)
+--- Forum: Personen/voorouders (https://forumfamiliekundeheemkunde.be/forum-3.html)
+--- Topic: Van den Heede (/thread-1409.html)

Van den Heede - Alex - 02/06/2021

Hallo,

Bij het opzoekwerk van mijn stamboom over de familie Van den Heede zit ik vast in Wannegem-Lede met Egidius Van den Heede.
Ik geraak dus niet verder terug. Kan iemand me verder helpen.
I heb het nodige materiaal dat ik wel al gevonden heb meegestuurd.

Groeten,
Alex Van den Heede

RE: Van den Heede - Nand - 02/06/2021

Ik zie zo meteen geen bijlagen, maar over welke periode gaat het hier?

RE: Van den Heede - Alex - 03/06/2021

Sorry was in vorig bericht de bijlagen vergeten.

[attachment=212]
[attachment=211]

Blush

RE: Van den Heede - Nand - 04/06/2021

In de overlijdensakte lees ik wel Gillis en niet Egidius.  Als hij bij zijn overlijden 66 jaar was geeft ons dat bij benadering 1673 als geboortejaar (maar dat wist je al).

Spijtig genoeg zijn er geen doopakten beschikbaar voor de periode 1624-1679, maar wel indexen, en daar staat hij niet tussen.  Hij kan dus in een andere parochie geboren en gedoopt zijn.

In de veronderstelling dat hij een van de eerste kinderen van het gezin was, kunnen de huwelijksakten omstreeks 1673 misschien meer informatie opleveren.

RE: Van den Heede - Alex - 05/06/2021

(04/06/2021, 08:58)Nand schreef: In de overlijdensakte lees ik wel Gillis en niet Egidius.  Als hij bij zijn overlijden 66 jaar was geeft ons dat bij benadering 1673 als geboortejaar (maar dat wist je al).

Spijtig genoeg zijn er geen doopakten beschikbaar voor de periode 1624-1679, maar wel indexen, en daar staat hij niet tussen.  Hij kan dus in een andere parochie geboren en gedoopt zijn.

In de veronderstelling dat hij een van de eerste kinderen van het gezin was, kunnen de huwelijksakten omstreeks 1673 misschien meer informatie opleveren.

Ok Nand. Zal eens proberen op die manier.
Groeten

Haerens - Alex - 05/06/2021

Hallo,

Met de opzoekingen over de familie Haerens zit ik ook vast.
Kan iemand mij daar verder helpen?

Heb de nodige info meegestuurd.

Groeten,

[attachment=213]
[attachment=214]

Haerens - Alex - 05/06/2021

[attachment=215]

RE: Van den Heede - Nand - 05/06/2021

Voor opzoekingen in de buurt van Hannover (Neder Saksen) kan je misschien eens de Duitse bladzijde van de Stamboomgids proberen.

De enige plaats waarvan de naam min of meer (fonetisch) op Dübre lijkt zou wel eens Döhren kunnen zijn (deel van Döhren-Wülfel).  Een gok.

RE: Van den Heede - Alex - 06/06/2021

(05/06/2021, 19:42)Nand schreef: Voor opzoekingen in de buurt van Hannover (Neder Saksen) kan je misschien eens de Duitse bladzijde van de Stamboomgids proberen.

De enige plaats waarvan de naam min of meer (fonetisch) op Dübre lijkt zou wel eens Döhren kunnen zijn (deel van Döhren-Wülfel).  Een gok.

Hallo Nand,

Heel erg bedankt.
We zijn dan weer een tijdje zoet met zoeken...

Groeten,