Forum Histories vzw

Volledige versie: BS in de kolonie
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Waar kan ik de BS vinden van geboorten in Congo (in '16 of later)? Zijn er nog andere bruikbare bronnen?
Voor zover ik het weet werden die archieven overgebracht naar de stad Brussel (niet te verwarren met het archief van Brussel Stad).
Zie de discussie in de rubriek over archieven.
De ambtenaar van de burgerlijke stand van de stad Brussel is nu bevoegd terzake.
Bedankt Nand, ik ga het meteen proberen. Benieuwd of het lukt.
Niemand in Brussel schijnt te weten waar welke koloniale archieven bewaard worden en wie daar dan wel bevoegd voor is. 
Het duurt weken vooraleer iemand antwoordt en als je dan een officiële aanvraag doet dan krijg je een automatisch gegenereerd antwoord met als inhoud dat als je binnen de 10 dagen geen antwoord hebt gekregen, dat ze dan de akten niet hebben of vinden (lees: "willen vinden"). Met andere woorden je krijgt daarna gewoon geen antwoord meer en je moet er dan maar vanuit gaan dat er iemand ook daadwerkelijk naar gezocht heeft. Compleet waardeloos dus. Zelf komen zoeken kan blijkbaar ook niet. Helaas.
De laatste gemeenteraadsverkiezingen in 2018 hebben voor een aantal persoonlijke en politieke afrekeningen gezorgd.

Ik steek mijn licht eens op maar kan je uiteraard niets beloven.
Probeer eens met een mail naar actesspf-fodakten@brudity.be  
of bellen naar 02 279 62 20

(Als ze het vragen zeg je maar dat je dit "ergens op internet" hebt gevonden)