Forum Histories vzw

Volledige versie: onderzoek afstammeling FIERENS Egidius Constantinus x CLEMENT Maria Francisca
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Goedemorgen allemaal,

Ik zoek de nakomelingen van FIERENS Egidius Constantinus geboren 28 september 1875 te Merksem (Merxem) overleden 9 mei 1935 te Temperey (Argentinië) en Marie 1 september 1903 te Antwerpen met CLEMENT Maria Francisca geboren 8 april 1869 te Geraardsbergen.

Ik heb in mijn archief een foto van hen gemaakt rond 1921 in Charleroi (België) evenals die van hun bijna volwassen zoon.
deze foto's zijn iets voor hun vertrek naar Argentinië gemaakt, ik heb nog een archief dat een ansichtkaart is van het station van Lomas (Argentinië) waarop staat dat hun huis een paar meter van het station verwijderd is, en op de achterkant, hij vraagt of onze grootvader de foto's heeft ontvangen (die ik hierboven heb beschreven) en hij geeft aan dat hun zoon Tony (de tekst staat in het Frans op de ansichtkaart) net is ontvangen Dokter. deze kaart is gesigneerd vanaf 21 mei 1921 of 1928, waarbij het laatste cijfer niet erg goed gekwalificeerd is.

dank u voor uw hulp (ik ben Franstalig van Vlaamse afkomst uit Geraardsbergen en omstreken)
Volgens de informatie op je GeneaNet account is zoon Tony omstreeks 1900 in Antwerpen geboren.
Vermits ze pas na 1921 naar Argentinië zijn uitgeweken moet de geboorte van eventuele andere kinderen ook in België worden gezocht.
De datum op de kaart is waarschijnlijk 1928, want 21 jaar lijkt me nogal jong voor een dokter.
Indien de zoon inderdaad in 1900 is geboren, was dat vóór het huwelijk van Egidius en Marie (in 1903).  Staat er geen opmerking in de huwelijksakte daaromtrent?
Een andere piste zijn de emigratiedossiers.  Indien er andere kinderen waren zouden die daar moeten worden vermeld.
Dank u voor uw antwoord,
er is geen indicatie van erkenning in de huwelijksakte in 1903 waardoor ik zeg dat hij geboren zou zijn na 1903 ik heb op antwerpen en op geraardsbergen gecontroleerd tussen 1903 en 1910 maar geen geboorte van dit echtpaar de voor tony gestelde datum wordt door mij aangenomen gezien de informatie waarover ik beschik
Tony = Antonius Egidius Marie Fierens, geboren Merksem 17 juni 1904, nr. 232 
Zie bijlage.
(30/03/2021, 13:45)bertsimpson schreef: [ -> ]Goedemorgen allemaal,

Ik zoek de nakomelingen van FIERENS Egidius Constantinus geboren 28 september 1875 te Merksem (Merxem) overleden 9 mei 1935 te Temperey (Argentinië) en Marie 1 september 1903 te Antwerpen met CLEMENT Maria Francisca geboren 8 april 1869 te Geraardsbergen.

Ik heb in mijn archief een foto van hen gemaakt rond 1921 in Charleroi (België) evenals die van hun bijna volwassen zoon.
deze foto's zijn iets voor hun vertrek naar Argentinië gemaakt, ik heb nog een archief dat een ansichtkaart is van het station van Lomas (Argentinië) waarop staat dat hun huis een paar meter van het station verwijderd is, en op de achterkant, hij vraagt of onze grootvader de foto's heeft ontvangen (die ik hierboven heb beschreven) en hij geeft aan dat hun zoon Tony (de tekst staat in het Frans op de ansichtkaart) net is ontvangen Dokter. deze kaart is gesigneerd vanaf 21 mei 1921 of 1928, waarbij het laatste cijfer niet erg goed gekwalificeerd is.

dank u voor uw hulp (ik ben Franstalig van Vlaamse afkomst uit Geraardsbergen en omstreken)

Hola. No hablo flamenco. Me manejo con traductor al español. Soy bisnieto de Costantinus.